-Thiel, P. (2014). Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future. New York, NY: Crown Business.
-Ries, E. (2011). The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. New York, NY: Crown Business.
-Collins, J. (2001). Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't. New York, NY: HarperBusiness.
-Dana, L. P., & Anderson, R. B. (2007). A multidisciplinary theory of entrepreneurship as a function of cultural perceptions of opportunity. In L. P. Dana & R. B. Anderson (Eds.), International handbook of research on indigenous entrepreneurship (pp. 595-603). Cheltenham: Edward Elgar.
-Sarasvathy, S. D. (2001). Causation and effectuation: Toward a theoretical shift from economic inevitability to entrepreneurial contingency. Academy of Management Review, 26(2), 243–263.
-الزواوي، خالد. (2021). ريادة الأعمال في العالم العربي: التحديات والفرص. مركز دراسات الشرق الأوسط.
-عبد الرحمن، نبيل. (2017). مدخل إلى ريادة الأعمال: استراتيجيات النجاح في المشاريع الناشئة. دار النشر الأكاديمي.